Full width home advertisement

Travel the world

Climb the mountains

Post Page Advertisement [Top]


Έχουμε ακούσει πολλά για την υψηλή γέφυρα Χαλκίδος .

Όλοι ξέρουμε ότι είναι από τους καλύτερους αλλά και από τους πιο δύσκολους ψαρότοπους που μπορεί να συναντήσει κάνεις.
Έχουμε δει ψάρια τρόπαια να βγαίνουν και συνεχίζουν δηλαδή αν και πλέον δεν είναι τόσο συχνά όσο στο παρελθόν.
Από σαλάχια τεράστια (πρόσφατα είδα ένα 23 κιλά), τσιπούρες που δύσκολα θα συναντήσει κάνεις (έχω ακούσει μέχρι και 7 κιλά, έχω δει μέχρι 5,400), γαλέους που σε κάνουν να τρομάζεις στην θέα τους, μέχρι και συναγρίδες.
Πως ψαρεύουμε όμως αυτή την τόσο δύσκολη και ιδιότροπη γέφυρα?

Θα ξεκινήσουμε καταρχήν από τα εργαλεία που χρειαζόμαστε.
Τα καλάμια μας πρέπει να είναι σκληρά έως πολύ σκληρά και με μήκος 4,20 και πάνω. Επειδή όμως το σκληρό είναι σχετικό και πολλοί δεν ξέρουν να διαβάζουν το τι λέει το καλάμι που πιάνουν στα χέρια τους.
Πάμε να δούμε σχετικά με το action του καλαμιού, 100 – 170 γραμμάρια ας πούμε, τι σημαίνουν αυτοί οι αριθμοί;
Σας εξηγώ τι σημαίνουν απλά, αυτοί οι αριθμοί που αναγράφονται στα καλάμια που αγοράζουμε
Όταν ένα καλάμι που αγοράζουμε γράφει , παράδειγμα 100 – 150 γραμμάρια , ο υπολογισμός για το βαρίδι που σηκώνει (action) το καλάμι μας είναι, 100 + 150= 250 δια 2 =125 γραμμάρια ,αυτό είναι το ανώτατο όριο του action που μας προσφέρει το καλάμι που έχουμε επιλέξει, και όχι τα 150 γραμμάρια που αναγράφει.
Τώρα εάν γράφει 180 χωρίς άλλη ένδειξη, κάνουμε ακριβώς, τον ίδιο υπολογισμό για να βρούμε τα γραμμάρια που μπορεί να ρίξει το καλάμι μας.
Εγώ προτιμώ τα 4,50 μέτρα (250γρ) επειδή τα σημεία που προτιμώ είναι αρκετά μακριά από την ακτή.
Αυτό όμως σημαίνει οτι σε πολλά σημεία σε περιορίζουν, λόγο το ότι από πίσω σου υπάρχουν βράχια, θάμνοι, και αλλά διάφορα φυσικά εμπόδια και μη.
Εκεί μπορούμε να χρησιμοποιησουμε και πιο κοντά καλάμια και να ψαρέψουμε πιο κοντά στην ακτή μιας και η γέφυρα έχει και σημεία που τα ψάρια είναι κάτω από τα πόδια σου, η μάλλον στα πόδια της.
Μηχανάκια θέλουμε γρήγορα και δυνατά (4.2.1. και πάνω) , αυτό σημαίνει ότι πάμε σε μηχανισμούς surf casting. Γρήγορη ανάκτηση και δύναμη
Το γρήγορο μηχανάκι το χρειαζόμαστε επειδή έχει πολλά σκαλώματα, αυτό σημαίνει οτι πρέπει να σηκώνουμε πολύ απότομα το καλάμι μας και να φέρνουμε το βαρίδι μας όσο πιο γρήγορα γίνεται για να μην μας σκαλώσει.
Αν έχουμε ψάρι πάνω είναι διαφορετικά τα πράγματα, η πιθανότητες να σκαλώσει το βαρίδι είναι πιο λίγες αλλά για καλό και κακό καλύτερα να έχουμε έναν απελευθερωτή μολυβιού στην αρματωσιά μας.
Οπότε θέλουμε ταχύτητα πράγμα που σημαίνει ότι χάνουμε στην δύναμη αλλα δεν γίνεται διαφορετικά.
Μάνα στον μηχανισμό... Εδώ για μένα το νήμα είναι μονόδρομος. Θέλουμε αμεσότητα στο κάρφωμα και ταυτόχρονα δύναμη.

Όταν βάζουμε πετονιά για μάνα χάνουμε πολύ από την ελαστικότητα της και λόγο το οτι η περισσότερες πετονιές ειναι βυθιζόμενες, τα ρεύματα μας δημιουργούν πολλά προβλήματα.
Το νήμα δεν βυθίζεται και έτσι δεν έχουμε τόσο πολύ το πρόβλημα με τα ρεύματα και καταλαβαίνουμε τα τσιμπήματα πολυ πιο εύκολα.
Φυσικά ξεχνάμε την χρηση του νήματος χωρις shock leader (ενα κομμάτι χοντρής πετονιάς ενωμένη με τον κατάλληλο κόμπο πάνω στο νημα μας).
Παράμαλλο... Μεγάλα νούμερα και πολύ καλή ποιότητα πετονιά στο παράμαλλο μας γιατί εκεί θα κριθεί το αν θα βγάλουμε το ψάρι πάνω.
Μια flurocarbon 0,40 πολύ καλή και να ειναι οσο πιο σκληρή γίνεται θα κάνει την διαφορά.
Πάμε τώρα να δούμε τα αγκίστρια μας. Θέλουμε χοντρά και μεγάλα με το συμπαθειο  :oops:  . Προτιμάμε χοντρό σύρμα και νούμερα 0,1 και πάνω, αν τα δολώματα μας είναι πιο μικρά ίσως μπορούμε να δουλέψουμε και λίγο πιο μικρά αγκίστρια, αν και δεν το προτιμάω.
Τα δολώματα που χρησιμοποιουμε ειναι συνήθως οτι κρατάει η γέφυρα. Στρομπια, καβούρια, δάγκανες, στρείδια, μύδια, μονοδολια ντόπια, και τον χειμώνα μπορούμε να δουλέψουμε και σκουλήκια με πρώτο λόγο την σκύλα, το ιωδίου, Φαραώ κ.α.
Σε γενικές γραμμές το καλοκαίρι δουλεύουμε σκληρά δολώματα και τον χειμώνα μπορούμε να πάμε στο αίμα.
Τωρα τα δύσκολα.. Που θα κάτσουμε να ψαρέψουμε;
Για να μην σας μπερδέψω να θυμάστε το πιο βασικό, όταν τα ρεύματα πάνε προς Πειραιά εμεις ψαρεύουμε από την δεξιά μεριά της γέφυρας όπως κοιτάμε την Χαλκίδα.

Όταν τα ρεύματα πάνε προς βόλο εμείς ψαρεύουμε από την αριστερή μεριά. ([u]Οι παλίρροιες και το φαινόμενο του Πορθμού του Ευρίπου


Του   Constantine Palivakis


Bottom Ad [Post Page]